MO-forspandskørsel, ord-og kystbanen,50, 60erne

af Georg Schmidt, 29/1 2017, 14:49 (2647 dage siden) @ gamle ole2

Hej Gamle Ole2

Har kigget lidt i tjenestekøreplan 1B fra 17/5 1953 samt publikumskøreplanen fra sommer 1953.
Vedr. MO-forspand på Nord- og Kystbanen har jeg fundet lidt.
Afgang fra Hovedbanegården var i 1953 minuttal 18, minuttal 19 begyndte først fra sommer 1954.

Nordbanen:
DM 735/736 Kh afg. 12.18 2 MO 370
DM 739/740 - - 12.58 2 MO 370 kun lørdage og retur fra Hillerød som tomt tog.
DM 747/748 - - 14.18 2 MO 370 på lørdage damp (S 300).
DM 753/754 - - 15.18 2 MO 370
DM 781/782 - - 20.18 2 MO 370

I publikumskøreplanen er M=MO og P=S-maskine med undtagelser:

Tog 745 afg. Kh 13.58 på lørdage 23/5-3/10 1953 D-maskine (D 200) og retur fra Hillerød med godstoget.
Tog 757/758 afg. Kh 15.58 K-maskine (K 185), retur fra Hillerød til Holte som personførende. Videre fra Holte som ikke personførende kl. 17.29 med ankomst Lyngby 17.36. Videre fra Lyngby kl. 18.54 med godstog 2766 via Damhus til Godsbanegården.

K-masinerne var jo på stærkt tilbagetog på den tid, så der har nok været en C-maskine blandet i det en gang imellem. Man havde K-maskinerne 537, 538 og 539 til disposition.

Herunder Nordbanen sommerkøreplanen 1953.

[image]

[image]

Kystbanen følger.

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak