Sikring af togveje på Helgoland

af Jens V, 22/3 2017, 17:29 (2592 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig


Forholdene er stort set de samme i dag - med det undtagelse, at togvejens endepunkt er markeret med et lidt anderledes STOP-mærke.

Se SIN-L instruks 10.4. :-)

Fint, tak for tippet - jeg fandt den på bane.dk

Det må være denne paragraf, der svarer mig:

2.7. Stationsbestyrerens forhold
Tilladelse til indstilling af en rangerrute fra spor 3a til et togvejsspor
må kun gives, når der ikke er signalgivning for indkørsel til det
pågældende spor.

Spor 3a er udtrækket i nordenden.

Omsat til "gamle dage" med mindre moderne isenkram på stedet må det betyde, at rangerlederen i nord for hver eneste rangerbevægelse (telefonisk?) skulle bede stationsbestyreren om lov til at køre ind i et togvejsspor. Altså stort set: til at køre mod syd i det hele taget.


Hvis du læser hele instruksen, så er det jo også sådan det foregår i dag. Hvis et rangertræk skal fra udtrækket i nord (3a), skal rangerlederen bede om tilladelse hos stationsbestyreren - om det er pr. radio eller telefon (brevdue, måske), er jo ligegyldigt.

Helgoland er notorisk "bagefter". Der er fortsat heller ikke PU-signaler i de enkelte afgangsspor, men et "afgangslys", se instruks 10.3. Centralsikring er kun kommet "delvist" til Helgoland station. :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak