G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af henning h087 ⌂, Græsted, 26/6 2018, 05:33 (2132 dage siden)
redigeret af henning h087, 26/6 2018, 05:54

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
G 611 var en lille sejlivet maskine der overlevede både sabotage mod mdt Godsbanegården samt to forsøg på udrangering. 611 var fast blandt rangermaskinerne på Godsbanegården i mange år, men kørte også på Slangerupbanen i kortere eller længere perioder i tidsrummet april 1948 til februar 1953. Den særlige bagvæg på tenderen stammer fra tiden på Slangerupbanen hvor man jo ikke kunne vende G'erne med kun 6,5 metert skiver i Farum og Slangerup. 611 kørte med kedel 1610 bygget i 1897.
611 var aktiv på Godsbanegården til omkring maj 1958, derefter reserve og hensætning og udrangering 19/8 1959, men da 611 havde fået S-revision "så sent som" 14/5 1957 udnyttede man resttiden i kedlen til togforvarmning. Iflg værkstedets reparationsoversigt blev 611 hensat på forfaldsdagen 14/5 1961. G 611 blev derefter anbragt i Roskilde og udrangeret 20/4 1965 solgt 14/12 1965 og afleveret 15/12 1965 til Levin og Co.

Mvh
Georg

her har vi så været heldige at Svend Jørgensen var der og fotografere G 611 i arbejde maj 1959

Alle fotos : Svend Jørgensen
Arkiv : Jan Niemand, Peter Roland og HgJk/NSJK
Samling : h087/Rundremisen

først lidt detailfoto af G 611

førehusside med litra og nummer
[image]

gangtøj og front
[image]

[image]

[image]

og så her maskinen i fuld figur - sådan lidt bagfra
[image]

og her i arbejde med SJ personvogn(e) og lidt vue over Belvedere
[image]

[image]

[image]

[image]

og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 26/6 2018, 11:35 (2132 dage siden) @ henning h087

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
(...)
og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

.
------------------------
.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk

Avatar

G 611 på Belvedere 1959 ( 9 fotos + 1 udsnit )

af Morten Flindt Larsen, København K, 26/6 2018, 12:09 (2132 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 26/6 2018, 12:57

Som Georg Schmidt skriver i et andet indlæg
http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=41969

Her lidt mere om G 611:
(...)
og her et udsnit med den specielle bagvæg på tenderen
[image]

mvh
henning h087

.
------------------------
.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk

Han kigger billeder. På Facebook. :-)

G 611 på Belvedere 1959.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 26/6 2018, 21:42 (2131 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)

.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk

Avatar

G 611 på Belvedere 1959.

af Morten Flindt Larsen, København K, 27/6 2018, 01:43 (2131 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 27/6 2018, 02:07

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)


.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk

Nådada! Der blev der nok sat et prædikat på de forumbrugere, der også er Facebook-brugere. Jamen, så ved de jo det. :-|

G 611 på Belvedere 1959.

af UTJ, 27/6 2018, 07:34 (2131 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af UTJ, 27/6 2018, 08:16

Manden i førerhuset på G 611 er helt sikkert fodboldinteresseret og følger med i Verdensmesterskaber, OL og andet mere vigtigt end lokomotivnumre og hvilken tender der er tilkoblet.

Der har lige været OL-kvalifikationskamp mod Island på Laurgardalsvöllur i Reykjavik og Danmark har vundet 4-2. Ole Madsen er topscorer med to mål. Thorlofur sørgede for delvis oprejsning til Island ti minutter før kampslut ved at reducere nederlaget til 4-2.

Mon ikke vor lokomotivfører eller fyrbøder, udover at connecte med kæresten på FB bruger telefonen til at læse om denne spændende kamp.

[image]

Det skulle blive mere spændende for senere spillede Island-Danmark 1-1 i København hvor Sveinn Teitsson scorede og Danmark kom bagud for senere at udligne.

Helt sikkert samtalestof for DSB-folk og andre mandfolk, for det endte med at Danmark trods alt kvalificerede sig til OL i Rom. Tre af de udtagne spillere til OL-holdet omkom i øvrigt i en flyulykke i Kastrup inden OL og måtte erstattes. Danmark fik sølv i Rom, trods modgang. Jugoslavien vandt guld over Danmark med 3-1.

G 611 på Belvedere 1959.

af Ole Dinesen ⌂ @, 27/6 2018, 11:31 (2131 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

.

Jeg vidste ikke, at de havde mobiltelefoner allerede dengang :-) ! ! !

Erik V.
www.evp.dk


Han kigger billeder. På Facebook. :-)


.
------------------------------------
.

Umuligt. -- Rigtige mænd kommer ikke på Facebook / Fjæsbog.:-)

Erik V.
www.evp.dk


Nådada! Der blev der nok sat et prædikat på de forumbrugere, der også er Facebook-brugere. Jamen, så ved de jo det. :-|


Ja... man kan jo undres over, at han har en hjemmside. Det er jo også sådan noget nymodens noget - Gaaab.

ContecRail
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak