Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 12 pladser i bar. Senere 62 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,3 tons. Pladsnumre. Wc.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1935. Byggenummer 209.
Omlitreret 1941 fra MS 4. Udrangeret 1973. Afbrændt 5/12-73 på Gb.

Effekt:
500 hk.
Længde:
22 m.
Vægt:
 
Hastighed:
120 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
52
:
 

DSB MS 404

DSB MS 404

DSB MS 404

DSB MS 404
Hectorrail
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MS 404 blev bygget af Frichs i 1935






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen