DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Togførerkupé. Kakkelovn. Olielamper fjernet 1953. Tyske slutsignalholdere samt gavlstiger fjernet 1954.

Bygget af Scandia 1914. Omlitreret 1956 fra EC 6245. Udrangeret 21/5-70. Fredericia 1971. Kun til lokal brug Gfa. Mølleengen 1972.

Længde:
13,19 m.
Bogietapafs.:
7 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
26 tons
Bogieakselafs.:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Antal:
113 stk.
Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak