DSB specialvogne 1893 - 1958


DSB Broprøvevogn
(Retur til oversigt)

Nr. Fabrikat År Noter
Nr. 1Esslingen1870Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 231. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 14/10-31. Langå grusgrav 1949-50. Oph. 1950 i Langå.
Nr. 2Esslingen1870Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 232. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 14/10-31. Langå grusgrav 1949-50. Oph. 1950 i Langå.
Nr. 3Esslingen1870Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 233. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 14/10-31. Langå grusgrav 1949-50. Oph. 1950 i Langå.
Nr. 4Esslingen1870Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 234. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1932 til Færgeballastvogn 1.
Nr. 5Esslingen1870Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 235. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1932 til Færgeballastvogn 2.
Nr. 6B & W1871Omlitreret 1930 fra Broprøvevogn 236. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Udrangeret 14/10-31. Langå grusgrav 1949-50. Oph. 1950 i Langå.
Nr. 6Canada1863Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 6. Udrangeret 1912.
Nr. 8Cockerill1891Omlitreret 1928 fra Broprøvevogn 295. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Udrangeret 1928.
Nr. 9Cockerill1891Omlitreret 1909 fra Broprøvevogn 296. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Ombygget 1929 til Løbevogn for Kørekran 3.
Nr. 10Cockerill1891Omlitreret 1928 fra Broprøvevogn 298. Udrangeret 1928.
Nr. 16Stephenson1869Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 16. Udrangeret 1912.
Nr. 17Canada1888Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 17. Udrangeret 1912.
Nr. 18Canada1887Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 18. Udrangeret 1912.
Nr. 19Canada1888Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 19. Udrangeret 1912.
Nr. 20Canada1888Ombygget ca 1888 fra tender til JFJ A 20. Udrangeret 1912.
Nr. 50Kitson1871Ombygget 1909 fra tender til J 50. Vægt med vand og sten 22,1 tons. Udrangeret 1912. Ombygget 1912 af Cvk Kh til Løbevogn for Hjælpekraner 1.
Nr. 52Kitson1871Ombygget 1909 af Cvk Kh fra tender til J 52. Vægt med vand og sten 22,1 tons. Ombygget 1912 til Vandvogn 52.
Nr. 231Esslingen1870Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 231. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 1.
Nr. 232Esslingen1870Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 232. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 2.
Nr. 233Esslingen1870Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 233. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 3.
Nr. 234Esslingen1870Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 234. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 4.
Nr. 235Esslingen1870Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 235. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 5.
Nr. 236B & W1871Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 236. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1930 til Broprøvevogn 6.
Nr. 237B & W1871Ombygget 1912 af Cvk Kh fra tender til Es 237. 3-akslet. Vandballast 13 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Udrangeret 1931.
Nr. 291Esslingen1879Ombygget 1909 af Cvk Kh fra tender til Bs 291. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Udrangeret 1924.
Nr. 295Cockerill1891Ombygget 1910 af Cvk Kh fra tender til Bs 295. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Omlitreret 1928 til Broprøvevogn 8
Nr. 296Cockerill1891Ombygget 1909 af Cvk Ar fra tender til Ls 296. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Omlitreret 1928 til Broprøvevogn 9
Nr. 297Cockerill1891Ombygget 1909 af Cvk Kh fra tender til Ls 297. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Udrangeret 1924.
Nr. 298Cockerill1891Ombygget 1909 af Cvk Ar fra tender til Ls 298. Vandballast 4,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Omlitreret 1928 til Broprøvevogn 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak