DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket godsvogn med skydedør. Bremsekupe med skruebremse. Kreaturbindinger (1913). Må ikke benyttes til transporter ud over landets grænser (1916).
Længde:
7,32 m.

Akselafstand:
3,66 m.

Bundflade:
12,2 m²

Taravægt:
6,3 tons


Last:
6 tons

Antal:
25 stk.


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | IC 4017 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 877. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1921 af Cvk Ar til Telegrafvogn 6. |
![]() | IC 4018 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 879. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1919 af Cvk Ar til Telegrafvogn 9. |
![]() | IC 4019 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 881. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1919 til Telegrafvogn 5. |
![]() | IC 4020 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 883. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Udrangeret 1912. |
![]() | IC 4021 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 885. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1915 af Cvk Ar til Bygningsvogn 3. |
![]() | IC 4022 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 887. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1920 af Cvk Kh til Telegrafvogn 4. |
![]() | IC 4023 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 889. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | IC 4024 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 891. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1920 af Cvk Ar til Telegrafvogn 10. |
![]() | IC 4025 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 893. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1918 til Telegrafvogn 8. |
![]() | IC 4026 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 895. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1921 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 2. |
![]() | IC 4027 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 896. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1921 i Nyborg til Værkstedsvogn for Vægtsmede 1. |
![]() | IC 4028 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 897. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1922 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 3. |
![]() | IC 4029 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 898. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret 1918. |
![]() | IC 4030 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 899. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret 1910. |
![]() | IC 4031 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 900. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1919 af Cvk Ar til Bygningsvogn 13. |
![]() | IC 4032 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 876. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 12. |
![]() | IC 4033 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 878. Kun håndbremse. Fra 1913 kun til transport af kul mellem Kjøbenhavns Godsbanegård og Frederiksberg/Nørrebro. Udrangeret 1918. |
![]() | IC 4034 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 880. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 7. |
![]() | IC 4035 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 882. Kun håndbremse. Udrangeret 1911. |
![]() | IC 4036 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 884. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 6. |
![]() | IC 4037 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 886. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 5. |
![]() | IC 4038 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 888. Kun håndbremse. Ombygget 1914 af Cvk Kh til Telegrafvogn 7. Ejes af DJK. |
![]() | IC 4039 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 890. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 4. |
![]() | IC 4040 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 892. Kun håndbremse. Ombygget 1914 til Bygningsvogn 2. |
![]() | IC 4041 | SJS | 1858 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 894. Kun håndbremse. Ombygget 1911 til Telegrafvogn 6. |


Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest