DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket godsvogn med skydedør. Gavldør. Kreaturbindinger. Skruebremse i højt bremsehus.
Længde:
7,33 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
3,96 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
13,4 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
7,2 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | ID 4381 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 741. Udrangeret 1924. |
![]() | ID 4382 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 743. Udrangeret 1924. |
![]() | ID 4383 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 745. Udrangeret og ophugget 1923. |
![]() | ID 4384 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 747. Udrangeret 1918. |
![]() | ID 4385 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 749. Udrangeret 1927. |
![]() | ID 4386 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 751. Udrangeret og ophugget 1920. |
![]() | ID 4387 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 753. Udrangeret og ophugget 1920. |
![]() | ID 4388 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 755. Udrangeret 1923. |
![]() | ID 4389 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 757. 1897: Anvendes til fyrstelige personers rejsegods. Varmeledning. Trykluftledning. Vacuumledning. Udrangeret 1925. |
![]() | ID 4390 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 759. 1897: Anvendes til fyrstelige personers rejsegods. Varmeledning. Trykluftledning. Vacuumledning. Udrangeret 1924. Vognkasse opsat på maskindepot Gb. |
Jernbanebøger
![Nakskov Sukkerfabrik Nakskov Sukkerfabrik](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A58/A58_mini.jpg)
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere![DSB ME 1518 DSB ME 1518](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_ME1518_1983.jpg)