DSB godsvogne 1893 - 1941
Lukket isoleret godsvogn til transport af smør, kød m.v. Dobbeltbeklædning med isolering af risskaller. Skruebremse, vacuumbremse, nødbremse. Varmeledning. Tyske slutsignalholdere fra ca. 1930.
Længde:
7,75 m.

Akselafstand:
3,96 m.

Bundflade:
13,6 m²

Tara:
7,5 tons

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | IR 4458 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1912 fra IR 4728. Omlitreret 1941 til IR 24458. |
![]() | IR 4459 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1911 fra IR 4729. Udrangeret 1935. |
![]() | IR 4460 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1913 fra IR 4730. Omlitreret 1941 til IR 24460. |
![]() | IR 4728 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ic 1951. Omlitreret 1912 til IR 4458. |
![]() | IR 4729 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ic 1952. Omlitreret 1911 til IR 4459. |
![]() | IR 4730 | Breslau | 1885 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ic 1953. Omlitreret 1913 til IR 4460. |
Ingeniøren
Efter flere brande i batterifærger: 'Ingen effektiv slukning af lithium-ion batterier'
Skærpede krav til godstog på Storebælt på vej tre år efter dødsulykke
Nyt amerikansk elbilsfradrag belønner ikke et eneste køb af en elbil
Alle statsveje skal have LED-belysning: El-priserne gør udskiftningen til en god forretning
Fremtidens togvogne kan trække CO2 ud af luften med den spildte energi fra bremsninger
