DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn med rundgavl. Skruebremse i højt bremsehus. Fast presenningbom. Kreaturbinderinge i sidevæggene og fast presenningbom. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
6,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
3,05 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
11,6 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
6,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
18 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | KD 5592 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1605. Udrangeret 1918. |
![]() | KD 5593 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1607. Udrangeret 1926. |
![]() | KD 5594 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1609. Udrangeret 1930. |
![]() | KD 5595 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1611. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1929 til KC 5595. |
![]() | KD 5596 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1613. Udrangeret 1926. |
![]() | KD 5597 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1631. Omlitreret 1930 til KC 5597. |
![]() | KD 5598 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1633. Udrangeret 1930. |
![]() | KD 5599 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1635. Udrangeret 1928. |
![]() | KD 5600 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1655. Udrangeret 1932. |
![]() | KD 5601 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1657. Udrangeret 1927. |
![]() | KD 5602 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1659. Udrangeret 1930. |
![]() | KD 5603 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1661. Udrangeret 1926. |
![]() | KD 5604 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1663. Udrangeret 1926. |
![]() | KD 5605 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1665. Omlitreret 1929 til KC 5605. |
![]() | KD 5606 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1667. Udrangeret 1926. |
![]() | KD 5607 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1669. Omlitreret 1929 til KC 5607. |
![]() | KD 5608 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1671. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1929 til KC 5608. |
![]() | KD 5609 | Atlas | 1882 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ha 1673. Udrangeret 1930. |
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![Et uheldigt lokomotiv Et uheldigt lokomotiv](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A07/A07_mini.jpg)
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.
Læs mere