DSB litra Tdgrrs
DSB litra Tdgrrs
064 0 000-035
(Retur til oversigt)
2x2-akslet specialgodsvogn (2 fast sammenkoblede 2-akslede) med 2x2 omvendte kegleformede rum, svingtag og bundtømning. Ved hjælp af svingtaget kan vognen åbnes, så læsning kan foretages i hele vognens lændge. Lastrummenes indretning bevirker, at lasten ved egen tyngde kan tømmes gennem vognbundens sideåbninger, der via slidsker fører godset i ønsket retning, (til siden eller midt i spor). På vognen er der endvidere udstyr til regulering af den udløbende last i ønsket mængde. Rumfang 2x38 m³. Trykluftbremse KE-GP. Rangerskruebremse. Vognens særlige udstyr gør den velegnet til transport af korn- og foderstoffer, granulater og gødningsvarer samt anden form for styrtegods, som læsses direkte fra for eksempel silo eller transportbånd. Samtlige vogne af denne type er udlejet til DLG.

Længde:
19,28 m.
Akselafstand:
6 m.
 
   
Tara:
25,6 tons
 
   
 
   
Antal:
35 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Tdgrrs 000Tdgrrs 000Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 167 og Tdgs 074 1 179. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 001Tdgrrs 001Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 195 og Tdgs 074 1 271. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 002Tdgrrs 002Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 118 og Tdgs 074 1 143. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 003Tdgrrs 003Scandia1971Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 100 og Tdgs 074 1 115. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 004Tdgrrs 004Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 212 og Tdgs 074 1 264. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 005Tdgrrs 005Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 177 og Tdgs 074 1 186. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 006Tdgrrs 006Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 248 og Tdgs 074 1 278. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 007Tdgrrs 007Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 213 og Tdgs 074 1 219. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 008Tdgrrs 008Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 184 og Tdgs 074 1 220. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 009Tdgrrs 009Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 157 og Tdgs 074 1 168. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 010Tdgrrs 010Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 210 og Tdgs 074 1 215. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 011Tdgrrs 011Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 214 og Tdgs 074 1 228. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 012Tdgrrs 012Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 161 og Tdgs 074 1 169. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 013Tdgrrs 013Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 144 og Tdgs 074 1 198. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 014Tdgrrs 014Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 187 og Tdgs 074 1 206. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 015Tdgrrs 015Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 211 og Tdgs 074 1 217. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 016Tdgrrs 016Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 201 og Tdgs 074 1 283. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 017Tdgrrs 017Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 172 og Tdgs 074 1 221. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 018Tdgrrs 018Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 208 og Tdgs 074 1 236. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 019Tdgrrs 019Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 121 og Tdgs 074 1 151. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 020Tdgrrs 020Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 170 og Tdgs 074 1 183. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 021Tdgrrs 021Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 125 og Tdgs 074 1 150. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 022Tdgrrs 022Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 194 og Tdgs 074 1 209. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 023Tdgrrs 023Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 041 og Tdgs 074 1 160. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 024Tdgrrs 024Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 193 og Tdgs 074 1 197. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 025Tdgrrs 025Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 155 og Tdgs 074 1 207. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 026Tdgrrs 026Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 189 og Tdgs 074 1 272. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 027Tdgrrs 027Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 180 og Tdgs 074 1 225. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 028Tdgrrs 028Scandia1972Ombygget 1997 af DSB fra Tdgs 074 1 191 og Tdgs 074 1 279. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 029Tdgrrs 029Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 008 og Tdgs 074 1 116. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 031Tdgrrs 031Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 233 og Tdgs 074 1 277. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 032Tdgrrs 032Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 147 og Tdgs 074 1 230. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 033Tdgrrs 033Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 162 og Tdgs 074 1 284. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 034Tdgrrs 034Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 289 og Tdgs 074 1 297. 2001 til Railion.
DSB Tdgrrs 035Tdgrrs 035Scandia1972Ombygget 1998 af DSB fra Tdgs 074 1 020 og Tdgs 074 1 239. 2001 til Railion.
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
DJ MY 1154
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra Tdgrrs






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen