DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra AM

DSB litra AM (II)
(Retur til oversigt)
Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Vakuum-, skrue- og trykluftbremse (1928). Lavtryksvarmeapparater. Batteriet kan belyse vognen i 20 timer. 2 toiletter.

Længde:
19,86 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
39,2 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
7
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
8 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
 

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB AM 389AM 389Scandia1904Fra 1923 Westinghouse varmeapparater. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1932. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 389.
DSB AM 390AM 390Scandia1904Fra 1923 Westinghouse varmeapparater. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1932. Omdannet 1936 af Cvk Ar til BMM 358.
DSB AM 391AM 391Scandia1904Fra 1924 Westinghouse lavtryksvarmeapparater og tara 39,4 tons. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1932. Omdannet 193x af Cvk Ar til BMM 359.
DSB AM 392AM 392Scandia1903Fra 1924 Westinghouse lavtryksvarmeapparater og tara 40,2 tons. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 390.
DSB AM 393AM 393Scandia1903Fra 1923 Westinghouse lavtryksvarmeapparater. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Ar til BMM 360.
DSB AM 394AM 394Scandia1903Fra 1923 Westinghouse lavtryksvarmeapparater. Fra 1923 svensk-dansk varmekoblingshane, svenske vacuumkoblinger og svenske slutsignalholdere. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 391.
DSB AM 395AM 395Scandia1908Fra 1923 Westinghouse varmeapparater. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Ar til BMM 361.
DSB AM 396AM 396Scandia1908Fra 1923 svensk-dansk varmekoblingshane, svenske vacuumkoblinger og svenske slutsignalholdere. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 392.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak