DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 I kl. kupeer. 4 II kl. kupeer. 2 toiletter.

Længde:
17,22 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
8 

Taravægt:
30,3 tons

Bogietapafs.:
11,22 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
24 

Antal:
6 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AN 819 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 819. Ombygget 1936 til BM 975. |
![]() | AN 820 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 820. Ombygget 1936 til BM 976. |
![]() | AN 821 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 821. Ombygget 1936 til BM 977. |
![]() | AN 822 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 822. Ombygget 193x til BM 978. |
![]() | AN 823 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 823. Ombygget 193x til BM 979. |
![]() | AN 824 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1914 fra BM 824. Ombygget 193x til BM 980. |
Ingeniøren
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere