DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter. Spejlglasruder. Togførerkupe. Indsat på Gedserlinien. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteriet kan belyse vognen i 20 timer.

Længde:
18,5 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
4 

Taravægt:
39 tons

Bogietapafs.:
12,5 m.

Kupeer:
7 

Pladser 2. kl.:
18 

Antal:
4 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:
24 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AT 261 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 261. |
![]() | AT 262 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 262. |
![]() | AT 263 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 263. |
![]() | AT 264 | Scandia | 1912 | Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1937 til BNM 264. |


Ingeniøren
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord