DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Elektrisk belysning.
Længde:
8,98 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11,4 tons
Akselafstand:
4,42 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
Antal:
5 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
50
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CB 996 | Breslau | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ca 282. Fra 1923 skruebremse betjent fra endekupeen. Udrangeret 1932. Ombygget 1932 af Cvk Kh til Svejsevogn 2. | |
CB 997 | Breslau | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ca 284. Fra 1923 skruebremse betjent fra endekupeen. Udrangeret 1935. | |
CB 998 | Breslau | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ca 286. Fra 1923 skruebremse betjent fra endekupeen. Udrangeret 1936. | |
CB 999 | Breslau | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ca 288. Fra 1923 skruebremse betjent fra endekupeen. Udrangeret 1931. | |
CB 1000 | Breslau | 1885 | Oml. 1893 fra DSB/S Ca 290. Fra 1923 skruebremse betjent fra endekupeen. Udrangeret 1935. |
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
Læs mereIngeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Jernbanebøger
Benzinstationens historie. Pris 380 kr.
Læs mere