DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Lille varmekedel. Vacuumbremse. Skruebremse i kedelrum. Elektrisk belysning. Olielamper.

Længde:
9 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
13,5 tons

Akselafstand:
4,2 m.

Kupeer:
3 

Pladser 2. kl.:

Antal:
4 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:
30 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CH 1351 | Breslau | 1882 | Ombygget 1914 fra CG 1351. Ombygget 1940 til Kedelvogn 8. |
![]() | CH 1352 | Breslau | 1882 | Ombygget 1914 fra CG 1352. Udrangeret 1933. |
![]() | CH 1353 | Breslau | 1884 | Ombygget 1914 fra CG 1353. Udrangeret 1939. |
![]() | CH 1354 | Breslau | 1884 | Ombygget 1914 fra CG 1354. Udrangeret 1939. Vognkasse solgt 1939 til R. Iversen, Krogager. |

Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet