DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra CM

DSB litra CM (II)
(Retur til oversigt)
2 toiletter.

Længde:
20 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
34,4 tons
Bogietapafs.:
13,8 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
74 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Pladser 3. kl.:
72

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CM 10915CM 10915Scandia1924Omlitreret 1941 til CM 2051.
DSB CM 10916CM 10916Scandia1924Omlitreret 1941 til CM 2052.
DSB CM 10917CM 10917Scandia1924Omlitreret 1941 til CM 2053.
DSB CM 10918CM 10918Scandia1924Omlitreret 1941 til CM 2054.
DSB CM 10919CM 10919Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2055.
DSB CM 10920CM 10920Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2056.
DSB CM 10921CM 10921Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2057.
DSB CM 10922CM 10922Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2058.
DSB CM 10923CM 10923Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2059.
DSB CM 10924CM 10924Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2060.
DSB CM 10925CM 10925Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2061.
DSB CM 10926CM 10926Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2062.
DSB CM 10927CM 10927Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2063.
DSB CM 10928CM 10928Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2064.
DSB CM 10929CM 10929Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2065.
DSB CM 10930CM 10930Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2066.
DSB CM 10931CM 10931Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2067.
DSB CM 10932CM 10932Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2068.
DSB CM 10933CM 10933Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2069.
DSB CM 10934CM 10934Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2070.
DSB CM 10935CM 10935Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2071.
DSB CM 10936CM 10936Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2072.
DSB CM 10937CM 10937Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2073.
DSB CM 10938CM 10938Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2074.
DSB CM 10939CM 10939Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2075.
DSB CM 10940CM 10940Scandia1925Omlitreret 1941 til CM 2076.
DSB CM 10941CM 10941Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2077.
DSB CM 10942CM 10942Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2078.
DSB CM 10943CM 10943Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Tjenestekupe fjernet 1940. Omlitreret 1941 til CM 2079.
DSB CM 10944CM 10944Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2080.
DSB CM 10945CM 10945Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Tjenestekupe fjernet 1939. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1940. Omlitreret 1941 til CM 2081.
DSB CM 10946CM 10946Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2082.
DSB CM 10947CM 10947Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2083.
DSB CM 10948CM 10948Scandia1922Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1941 til CM 2084.
DSB CM 10949CM 10949Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2085.
DSB CM 10950CM 10950Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2086.
DSB CM 10951CM 10951Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2087.
DSB CM 10952CM 10952Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2088.
DSB CM 10953CM 10953Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2089.
DSB CM 10954CM 10954Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2090.
DSB CM 10955CM 10955Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2091.
DSB CM 10956CM 10956Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2092.
DSB CM 10957CM 10957Scandia1921Omlitreret 1941 til CM 2093.
DSB CM 10958CM 10958Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2094.
DSB CM 10959CM 10959Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2095.
DSB CM 10960CM 10960Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2096.
DSB CM 10961CM 10961Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2097.
DSB CM 10962CM 10962Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2098.
DSB CM 10963CM 10963Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2099.
DSB CM 10964CM 10964Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2100.
DSB CM 10965CM 10965Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2101.
DSB CM 10966CM 10966Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2102.
DSB CM 10967CM 10967Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2103.
DSB CM 10968CM 10968Scandia1922Omlitreret 1941 til CM 2104.
DSB CM 10969CM 10969Scandia1918Pladsnumre fra 1928. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1932. Omlitreret 1936 til CMM 10969.
DSB CM 10970CM 10970Scandia1918Pladsnumre fra 1928. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1936 til CMM 10970.
DSB CM 10971CM 10971Scandia1918Pladsnumre fra 1928. Dobbeltbatteri til togbelysning fra 1928. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omlitreret 1936 til CMM 10971.
DSB CM 10972CM 10972Scandia1918Dobbeltbatteri til togbelysning 1929. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1932. Omlitreret 1936 til CMM 10972.
DSB CM 10973CM 10973Scandia1918Dobbeltbatteri til togbelysning 1929. Omlitreret 1941 til CM 2105.
DSB CM 10974CM 10974Scandia1918Dobbeltbatteri til togbelysning 1929. Omlitreret 1941 til CM 2106.
DSB CM 10975CM 10975Scandia1918Dobbeltbatteri til togbelysning 1929. Omlitreret 1941 til CM 2107.
DSB CM 10976CM 10976Scandia1918Brummerledning fra 1939. Omlitreret 1941 til CM 2108.
DSB CM 10977CM 10977Scandia1918Brummerledning fra 1939. Omlitreret 1941 til CM 2109.
DSB CM 10978CM 10978Scandia1918Brummerledning fra 1939. Omlitreret 1941 til CM 2110.
DSB CM 10979CM 10979Scandia1918Omlitreret 1941 til CM 2111.
DSB CM 10980CM 10980Scandia1918Omlitreret 1941 til CM 2112.
DSB CM 10981CM 10981Scandia1918Tjenestekupe fjernet 1939 af Cvk Kh. Omlitreret 1941 til CM 2113.
DSB CM 10982CM 10982Scandia1918Omlitreret 1941 til CM 2114.
DSB CM 10983CM 10983Scandia1918Omlitreret 1941 til CM 2115.
DSB CM 10996CM 10996Scandia1914Omlitreret 1941 til CM 2116.
DSB CM 10997CM 10997Scandia1914Omlitreret 1941 til CM 2117.
DSB CM 10998CM 10998Scandia1914Omlitreret 1941 til CM 2118.
DSB CM 10999CM 10999Scandia1914Ombygget 1934 af Cvk Ar til CM 10999.
DSB CM 11000CM 11000Scandia1914Omlitreret 1941 til CM 2119.


Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak