DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Stor varmekedel. Toilet.

Længde:
18,72 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
40,7 tons

Bogietapafs.:
12,5 m.

Kupeer:
7 

Pladser 2. kl.:

Antal:
7 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:
Plade 

Pladser 3. kl.:
56 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CN 11015 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11015. Ombygget 1938 til CE 10704. |
![]() | CN 11016 | Scandia | 1908 | Ombygget 1935 af Cvk Ar fra CN 11016. Ombygget 1938 til CE 10705. |
![]() | CN 11017 | Scandia | 1908 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11017. Ombygget 1939 til CE 10706. |
![]() | CN 11025 | Scandia | 1909 | Ombygget 1934 af Cvk Ar fra CN 11025. Ombygget 1937 til CE 10701. |
![]() | CN 11028 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10702. |
![]() | CN 11031 | Scandia | 1909 | Ombygget 1935 af Cvk Kh fra CN 11028. Ombygget 1937 til CE 10703. |
![]() | CN 11050 | Scandia | 1910 | Ombygget 1937 af Cvk Ar fra CN 11050. Dynamo system Pintsch. Dobbeltbatteri til togbelysning. Omdannet 1938 til CE 10707. |

Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
Læs mereSignalposten
DSB trafikinformation
Periode med ændringer på linje B om aftenen
Sene aftener og nætter med Togbusser i stedet for tog mellem Holbæk og Kalundborg
Aftener og nætter med ændringer mellem Helsingør, København H og Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Cph Lufthavn, København H og Aarhus H
Periode med ændrede tider og enkelte Togbusser mellem Aarhus H og Langå om aftenen