DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum og bremserum med skruebremse. Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.
Længde:
8,23 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
9,2 tons
Beklædning:
Antal:
10 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
EE 1678 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1691. Elektriske lamper fra 1914. Udrangeret 1931. | |
EE 1679 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1692. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1937. | |
EE 1680 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1693. Elektriske lamper fra 1914. Udrangeret 1936. | |
EE 1681 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1694. Udrangeret 1935. | |
EE 1682 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1695. Elektriske lamper fra 1913. Omlitreret 1941 til EJ 6901. | |
EE 1683 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1696. Udrangeret 1933. | |
EE 1684 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1697. Udrangeret 1933. | |
EE 1685 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1698. Elektriske lamper fra 1914. Udrangeret 1938. | |
EE 1686 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1699. Omlitreret 1941 til EJ 6902. | |
EE 1687 | Scandia | 1887 | Oml. 1893 fra DSB/JF EF 1700. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1939. Ombygget 1940 til HA 37008. |
Ingeniøren
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet