DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24/30 volt, til vognens egenbelysning (lysrør). Lavtryksvarmeapparater, system Weilbach & Cohn. 2 toiletter. Flyvesofaer. Pladsnumre.
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
56 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
34,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
10 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AL 341 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 341. |
![]() | AL 342 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 342. |
![]() | AL 343 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 343. |
![]() | AL 344 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 344. |
![]() | AL 345 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 345. |
![]() | AL 346 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 346. |
![]() | AL 347 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 347. |
![]() | AL 348 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 348. |
![]() | AL 349 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 349. |
![]() | AL 350 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 til Al 350. |
![Dampvogne ved privatbanerne Dampvogne ved privatbanerne](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A32/A32_mini.jpg)
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![Veterantog kalender Veterantog kalender](https://www.jernbanen.dk/images/kalender.jpg)