DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Kakkelovn. Varmeledning. Toilet.
Længde:
16,03 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
12 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
25,2 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
10 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
6 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
32 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
1 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | ATMP 246 | Scandia | 1897 | Overtaget 1949 fra SFJ B 8. Udrangeret 1959. |
![Billige jernbane T-shirts Billige jernbane T-shirts](https://www.jernbanen.dk/images/tshirts.jpg)
Signalposten
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær