DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. Dobbeltbatteri til togbelysning. Dynamoanlæg system Rosenberg til togbelysning. Højtryksvarmeapparater. Varmekedel. 4 toiletter. 3151-53: 32,2 tons. 3154-57: 32,7 tons. 3158-59: 29,6 tons.

Længde:
17,79 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
32,2 tons

Bogietapafs.:
12,7 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
56 

Antal:
9 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:
Træ 

Hastighed:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CTK 3151 | Scandia | 1905 | Oml. 1941 fra CKK 10081. Udrangeret 1943. |
![]() | CTK 3152 | Scandia | 1905 | Oml. 1941 fra CKK 10082. Udrangeret 1943. |
![]() | CTK 3153 | Scandia | 1905 | Oml. 1941 fra CKK 10083. Udrangeret 1943. |
![]() | CTK 3154 | Scandia | 1905 | Oml. 1941 fra CKK 10084. Udrangeret 1943. |
![]() | CTK 3155 | Scandia | 1906 | Oml. 1941 fra CKK 10085. Udrangeret 1943. |
![]() | CTK 3156 | Scandia | 1906 | Oml. 1941 fra CKK 10086. Udrangeret 1942. |
![]() | CTK 3157 | Scandia | 1907 | Oml. 1941 fra CKK 10087. Udrangeret 1944. |
![]() | CTK 3158 | Scandia | 1907 | Oml. 1941 fra CKK 10088. Omdannet 1941 til CTS 3174. |
![]() | CTK 3159 | Scandia | 1907 | Oml. 1941 fra CKK 10089. Omdannet 1941 til CTS 3175. |
Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
Canada Works, Birkenhead, England
Canada Works, Birkenhead, England


Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.
Læs mere