DSB litra EE
DSB litra EE
(Retur til oversigt)
Rejsegodsvogn. Wc. Trykluftbremse fra 1941. Harmonikaer erstattet med kæder 1948-51. Omb: - tagrytter.

Længde:
15,19 m.
Bogietapafstand:
9 m.
Last:
 
Egenvægt:
26,9 tons
Bogieakselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Plade
Antal:
10 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB EE 6451EE 6451Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2001. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1955. Ombygget 1955 til Hjælpevogn 6. Solgt 19xx til DJK (VtV).
DSB EE 6452EE 6452Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2002. Ombygget 1944 med hvælvet tag. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 4.
DSB EE 6453EE 6453Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2003. Trykluftbremse fra 1941. Var i sommeren 1941 udstyret med bl.a. køkkenfaciliteter til brug i diplomattog til Rusland. Ombygget 1944: Trykluftbremse, skruebremse, lavtryksvarmeapparat system Westinghouse, dynamoanlæg system Rosenberg 24 volt. Ombygget 1955 til Hjælpevogn 11.
DSB EE 6454EE 6454Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2004. Trykluftbremse fra 1941. Var i sommeren 1941 udstyret med bl.a. køkkenfaciliteter til brug i diplomattog til Rusland. Ombygget 1934/44. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 1.
DSB EE 6455EE 6455Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2005. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1955. Ombygget 1955 til Hjælpevogn 12.
DSB EE 6456EE 6456Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2006. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 3.
DSB EE 6457EE 6457Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2007. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 2.
DSB EE 6458EE 6458Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2008. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1941. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 8.
DSB EE 6459EE 6459Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2009. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 9.
DSB EE 6460EE 6460Scandia1907Oml. 1941 fra EL 2010. Ombygget 1934/44. Udrangeret 1954. Ombygget 1954 til Hjælpevogn 5.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra EE






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen