DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Bivogn til motorvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Kakkelovn. Elektrisk lys.
Længde:
11,71 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11,6 tons
Akselafstand:
6 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
39
Antal:
1 stk.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
FDP 4812 | SFJ | 1921 | Overtaget 1949 fra SFJ Cm 86. Udrangeret 1958. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
‘Alle procedurer skal gennemgås’: Carlsberg sætter togfragt på pause efter container-bommert
Spritnye tog må ikke bruges: Pendlere får flere ture i haltende 80’er-vogne
Spørg Fagfolket: Hvad er formålet med de V-formede skinner på den gamle lillebæltsbro?
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn