DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
Styrevogn. Flexrum med 31 klapsæder og plads til cykler. Klimaanlæg. ATC. ZWS.
Længde:
27,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
33 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
52 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
14 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
25 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | ABs 7901 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7902 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7903 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7904 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7905 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7906 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7907 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7908 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7909 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7910 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7911 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7912 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7913 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Købt 2014. |
![]() | ABs 7914 | Bombardier | 2002 | Lejet 2002 fra Porterbrook. Udrangeret 2005 efter uheld i Kalundborg 11/12-05. 20/7-06 på blokvogn til Tyskland. Ny vogn i drift marts 2007 med genbrugte dele. Købt 2014. |
![]() | ABs 7915 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7916 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7917 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7918 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7919 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7920 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7921 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7922 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7923 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7924 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
![]() | ABs 7925 | Bombardier | 2009 | Lejet 2009 fra Railpool. Købt 2012. |
Signalposten
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![ContecRail ContecRail](https://www.jernbanen.dk/images/contecrail.jpg)