DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2023
2 toiletter.

Længde:
24,5 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Egenvægt:
40 tons

Bogietapafs.:
17,2 m.

Kupeer:
8 

Pladser 2. kl.:
48 

Antal:
21 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Ba 000 | Scandia | 1966 | Omdannet 1995 fra A 000. Udrangeret 1997. Ejes af Jernbanemuseet. |
![]() | Ba 001 | Scandia | 1966 | Omdannet 1995 fra A 001. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 002 | Scandia | 1966 | Omdannet 1995 fra A 002. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 003 | Scandia | 1966 | Omdannet 1995 fra A 003. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 004 | Scandia | 1966 | Omdannet 1995 fra A 004. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 005 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 005. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 006 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 006. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 007 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 007. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 008 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 008. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 009 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 009. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 010 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 010. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 011 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 011. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 012 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 012. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 013 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 013. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 014 | Scandia | 1966 | Omdannet 1991 fra A 014. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran. |
![]() | Ba 015 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 015. Omdannet 1992 til Ba-x 015. |
![]() | Ba 016 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 016. Omdannet 1992 til Ba-x 016. |
![]() | Ba 017 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 017. Omdannet 1992 til Ba-x 017. |
![]() | Ba 018 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 018. Omdannet 1992 til Ba-x 018. |
![]() | Ba 019 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 019. Omdannet 1992 til Ba-x 019. |
![]() | Ba 020 | Scandia | 1974 | Omdannet 1991 fra A 020. Omdannet 1992 til Ba-x 020. |
DSB trafikinformation
Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
Maschinenfabrik Esslingen (vormals Emil Kessler), Esslingen, Tyskland
Maschinenfabrik Esslingen (vormals Emil Kessler), Esslingen, Tyskland
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest