DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2025
2 toiletter. Flyvestole.

Længde:
21,72 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
34 tons

Bogietapafs.:
14,4 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:
60 

Antal:
20 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:
Stål 

Hastighed:
140 km/h


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Bl 321 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1321. A+B styreledninger. Omlitreret 1969 til Bf 321. |
![]() | Bl 322 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1322. A+B styreledninger. Omlitreret 1969 til Bf 322. |
![]() | Bl 323 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1323. A+B styreledninger. Omlitreret 1969 til Bf 323. |
![]() | Bl 324 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1324. A+B styreledninger. Omlitreret 1969 til Bf 324. |
![]() | Bl 325 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1325. A+B styreledninger. Omlitreret 1969 til Bf 325. |
![]() | Bl 326 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1326. Omlitreret 1969 til Bf 326. |
![]() | Bl 327 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1327. Omlitreret 1969 til Bf 327. |
![]() | Bl 328 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1328. Omlitreret 1969 til Bf 328. |
![]() | Bl 329 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1329. Omlitreret 1969 til Bf 329. |
![]() | Bl 330 | Scandia | 1959 | Omlitreret 1967 fra BL 1330. Omlitreret 1969 til Bf 330. |
![]() | Bl 331 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1331. Omlitreret 1969 til Bf 331. |
![]() | Bl 332 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1332. Omlitreret 1969 til Bf 332. |
![]() | Bl 333 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1333. Omlitreret 1969 til Bf 333. |
![]() | Bl 334 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1334. Omlitreret 1969 til Bf 334. |
![]() | Bl 335 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1335. Omlitreret 1969 til Bf 335. |
![]() | Bl 336 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1336. Omlitreret 1969 til Bf 336. |
![]() | Bl 337 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1337. Omlitreret 1969 til Bf 337. |
![]() | Bl 338 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1338. Omlitreret 1969 til Bf 338. |
![]() | Bl 339 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1339. Omlitreret 1969 til Bf 339. |
![]() | Bl 340 | Scandia | 1964 | Omlitreret 1967 fra BL 1340. Omlitreret 1969 til Bf 340. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Blogindlæg: Mercedes tager et stort skridt i kampen om fremtidens luksus-elbil
Trump fortrød sin første kandidat: Nu får Nasa ny topchef
Elbilerne sviner mere: Ny asfalt i København skal fange de farlige partikler
Selvkørende Tesla klarer både Rom og Paris – nu venter de på Europas blåstempel
Ekspertudvalg anbefaler: Afskaf et hav af rabatter og gør busruter mere fleksible
Jernbanen.dk forum
Danske privatbaner
Læs historien om:
Aarsleff Rail A/S
Aarsleff Rail A/S