Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Grundlagt 1902 som The Texas Company. Købte i 1920 Det Danske Kulkompagni A/S, De Forenede Kulimportører A/S og Københavns Brændselskompagni A/S. Se også Texaco før 1980. Fra 1984 DFO

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801
Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 802.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 803.
700 1 804Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1984 til DFO 700 1 804.
700 1 805
Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 805.
700 1 807
Scandia19448,46 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 807.

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
DSB MH 344

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak