Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

De Forenede Kulimportører A/S
(Retur til oversigt)
Solgt 1920 til Texaco men videreført i eget navn.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZØ 501101Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501102Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501103Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501104Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501105Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501106Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501107Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501108Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501109Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501110Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501111Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501112Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501113Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501114Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501115Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501116Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501117Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501118Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501119Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501120Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501121Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501122Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501123Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501124Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
ZØ 501125Scandia m. m.Lejet nov. 1926 til transport af kul fra Polen.
Svenska-lok
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere
OSJS YM 3

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak