Otto Mønsted A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Aarhus. Grundlagt 1883 i København.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZM 99917
Scandia19168,24 m.4,5 m.Hvid Margarinevogn. Last 12,5 tons. 600 kg is. Tara 9,6 tons. Bundflade 16,1 m². Skruebremse i bremsehus. I vognen må befordres: Margarine og Palmin i Vognladninger samt brugt emballage. Vognen er påmalet: Otto Mønsted A/S Margarine-Kølevogn. Hjemsted Aarhus H. Solgt 1939 til DSB IM 20314.
ZM 99918Scandia19168,24 m.4,5 m.Hvid Margarinevogn. Last 12,5 tons. 600 kg is. Tara 9,6 tons. Bundflade 16,1 m². Skruebremse i bremsehus. I vognen må befordres: Margarine og Palmin i Vognladninger samt brugt emballage. Vognen er påmalet: Otto Mønsted A/S Margarine-Kølevogn. Hjemsted Aarhus H. Udlejet 1920 til HFHJ. Solgt 1939 til DSB IM 20315.
ZM 99919Scandia19168,24 m.4,5 m.Hvid Margarinevogn. Last 12,5 tons. 600 kg is. Tara 9,6 tons. Bundflade 16,1 m². Skruebremse i bremsehus. I vognen må befordres: Margarine og Palmin i Vognladninger samt brugt emballage. Vognen er påmalet: Otto Mønsted A/S Margarine-Kølevogn. Hjemsted Aarhus H. Solgt 1939 til DSB IM 20316.
ZM 99920Scandia19168,24 m.4,5 m.Hvid Margarinevogn. Last 12,5 tons. 600 kg is. Tara 9,6 tons. Bundflade 16,1 m². Skruebremse i bremsehus. I vognen må befordres: Margarine og Palmin i Vognladninger samt brugt emballage. Vognen er påmalet: Otto Mønsted A/S Margarine-Kølevogn. Hjemsted Gb, senere Aarhus H. Udlejet 1920 til HFHJ. Solgt 1939 til DSB IM 20317.
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Otto Mønsted A/S






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen