Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980

DSB Maskintjenesten
(Retur til oversigt)
København. Se også DSB Maskintjenesten efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
078 9 600Scandia19479 m.5 m.Omlitreret 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 600. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 600.
078 9 601Scandia19479 m.5 m.Omlitreret 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 601. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 601.
078 9 602Scandia19439 m.5 m.Omlitreret 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 602. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 602.
078 9 603Scandia19479 m.5 m.Omlitreret 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 603. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 603.
078 9 604
Scandia19489 m.5 m.Omlitreret 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 604. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 604.
078 9 605Scandia19479 m.5 m.Omlitreret 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 605. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 905 5 605.
Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere
TKVJ M 3

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak