Phønix A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Vejen. Se også Phønix før 1966 og Phønix efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
070 1 1268,8 m.4 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503126. Udrangeret 1968.
070 1 1278,8 m.4 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503127. Solgt 1968 til OHJ 127.
070 1 128EVA19088,84 m.4 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503128. Solgt 1968 til OHJ 128. Udrangeret 1970.
070 1 129Ammendorf19168,8 m.4 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503129. Solgt 1968 til OHJ 129. Udrangeret 1970.
092 0 100Scandia19499,26 m.6 m.Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 018. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 018.
092 0 101Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 019. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 019.
092 0 102Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 034. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 034.
092 0 103Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 036. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 036.
092 0 104Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1972 fra DSB Ucs 910 6 020. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 020.
092 0 105Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1972 fra DSB Ucs 910 6 037. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 037.
092 0 106Scandia19499,26 m.6 m.Lejet 1973/74 fra DSB Ucs 910 6 008. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 008.
092 0 107Scandia19509,26 m.6 m.Lejet 1974/77 fra DSB Ucs 910 6 047. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 047.
092 0 108Scandia19499,26 m.6 m.Lejet 1974/77 fra DSB Ucs 910 6 049. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 049.
3 flyttefirma tilbud

Danske privatbaner

Læs historien om:
Ebeltoft - Trustrup Jernbane
Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Phønix A/S






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen