Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Jydsk Teknologisk Institut
(Retur til oversigt)
Hjemsted Århus. Se også Jydsk Teknologisk Institut før 1966 og Jydsk Teknologisk Institut efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
095 0 981![]() | Scandia | 1933 | Ombygget 1972 af Cvk Ar fra FM 870. Undervisningsvogn for Levnedsmiddelteknik. 80 km/t. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 37 tons (1974), 42 tons (1977). Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 981. |
095 0 982![]() | Scandia | 1935 | Ombygget 1971 af Cvk Ar fra FM 886. Undervisningsvogn (Bagervogn). 80 km/t. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 37 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1977. Vognkasse opsat på Teknisk Skole i Holstebro. Ophugget 1980/81 af Henriksen i Århus. |
095 0 983![]() | Frichs | 1934 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra MP 548. Blå/hvid undervisningsvogn for Plast & Værktøj. 80 km/t. Tara 41 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 983. |
095 0 984![]() | Scandia | 1934 | Omlitreret 1967 fra ZU 99984. Hvid/blå Undervisningsvogn for Produktionsteknik. 80 km/t. Tara 34,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 984. |
095 0 985![]() | Scandia | 1934 | Omlitreret 1966 fra ZU 99985. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 985. |
095 0 986![]() | Triangel | 1930 | Omlitreret 1966 fra ZU 99986. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1987. Vognkasse i Mørkøv 2020-21. |
095 0 987![]() | Triangel | 1929 | Omlitreret 1966 fra ZU 99987. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 987. Udrangeret 1987. |
095 0 988 | Scandia | 1928 | Omlitreret 1966 fra ZU 99988. Undervisningsvogn. Solgt 1968 til Arbejdsteknisk Skole 0950950. Solgt 1980 til DJK som MR 201. |
095 0 989![]() | Triangel | 1930 | Omlitreret 1966 fra ZU 99989. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 20,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 989. |
095 0 990![]() | Triangel | 1927 | Omlitreret 1966 fra ZU 99990. Blå/hvid undervisningsvogn for Svejseafdelingen. 80 km/t. Tara 27,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 990. |
095 0 991![]() | Triangel | 1930 | Omlitreret 1966 fra ZU 99991. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 991. |
095 0 992![]() | Triangel | 1930 | Omlitreret 1966 fra ZU 99992. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 992. |
095 0 993 | Triangel | 1929 | Omlitreret 1966 fra ZU 99993. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 993. |
095 0 994![]() | Scandia | 1928 | Omlitreret 1966 fra ZU 99994. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 27,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 994. |
095 0 995![]() | Triangel | 1929 | Omlitreret 1966 fra ZU 99995. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1980 til 291 0 995. |
095 0 996![]() | Scandia | 1928 | Omlitreret 1966 fra ZU 99996. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 34,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1978. |
095 0 997![]() | DSB | 1938 | Ombygget 1967 af Cvk Ar fra CPM 2998. Undervisningsvogn for Byggeafdelingen. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1975. |
095 0 998![]() | DSB | 1938 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra CPM 2996. Undervisningsvogn. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1976. |

Ingeniøren
Blogindlæg: Mercedes tager et stort skridt i kampen om fremtidens luksus-elbil
Trump fortrød sin første kandidat: Nu får Nasa ny topchef
Elbilerne sviner mere: Ny asfalt i København skal fange de farlige partikler
Selvkørende Tesla klarer både Rom og Paris – nu venter de på Europas blåstempel
Ekspertudvalg anbefaler: Afskaf et hav af rabatter og gør busruter mere fleksible
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest