Grindstedværket A/S
(Retur til oversigt)
Fra 1981/83 Grindsted Products A/S. Fra 1989 Danisco Grindsted Products A/S. Se også Grindstedværket før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
720 3 400Värtan19469 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 400. Tankvogn. 80 km/t. 23.400 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
720 3 403Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 403. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 12,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Solgt 1982 til BASF 720 2 746.
720 3 404Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 404. Tankvogn. 80 km/t. 22.600 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Solgt 1982 til BASF 720 2 747.
720 3 406Värtan19469 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 406. Tankvogn. 80 km/t. 23.300 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
720 3 407Värtan19469 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 407. Tankvogn. 80 km/t. 23.500 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
720 3 408Värtan19469 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 408. Tankvogn. 80 km/t. 23.400 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
700 1 409Värtan19479 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 409. Tankvogn. 80 km/t. 23.300 liter. Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Solgt 1982 til BASF 700 1 749.
700 1 410Chr. Olsson19479 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 410. Tankvogn. 80 km/t. 23.300 liter. Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Udrangeret 1983.
720 3 411Värtan19478,9 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 411. Tankvogn. 80 km/t. 23.200 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
720 3 412Värtan19479 m.5,2 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 412. Tankvogn. 80 km/t. 23.600 liter. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Solgt 1982 til BASF 720 2 751.
720 3 413Värtan19479 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 413. Tankvogn. 80 km/t. 23.200 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Solgt 1982 til BASF 720 2 752.
720 3 414Värtan19479 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 414. Tankvogn. 80 km/t. 23.200 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres kalilud. Udrangeret 1987.
705 1 416Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 416. Tankvogn. 80 km/t. 20.700 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Udrangeret 1991.
705 1 417Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 417. Tankvogn. 80 km/t. 20.700 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Udrangeret 1989.
705 1 418Chr. Olsson19549,2 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 418. Tankvogn. 80 km/t. 20.700 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Grindsted. I vognen må befordres brændbart affald. Udrangeret 1989.
Indsend billeder

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 rengøring tilbud
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Grindstedværket A/S






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen