SAJYKA Amba
(Retur til oversigt)
Herning. Se også SAJYKA før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
805 3 000Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 000. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 001Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 001. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 002Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 002. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 003Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 003. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 004Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 004. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 005Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 005. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.


 Læs artiklen 
DSB MX 1023

Danske privatbaner

Læs historien om:
Lokalbanen A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
SAJYKA Amba






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen