Lokomotivfabrikker
Læs (indtil videre) om Black, Hawthorn & Co på Wikipedia.org. Fra 1897 Chapman & Furneaux.
Byggenummer | År | Enhed | Tegning |
---|---|---|---|
238 | 1873 | HMMJ 7 | |
239 | 1873 | HMMJ 8 | |
254 | 1874 | HHJ 5 | |
255 | 1874 | HHJ 6 | |
257 | 1873 | NKlJ 2 | |
389 | 1876 | STJ 5 | |
475 | 1879 | Arendal lok | |
792 | 1884 | S&NJ 1 | |
793 | 1884 | S&NJ 2 | |
794 | 1884 | S&NJ 3 | |
795 | 1884 | S&NJ 4 | |
918 | 1887 | S&NJ 16 | |
919 | 1887 | S&NJ 17 | |
921 | 1887 | Wätzold lok | |
966 | 1890 | Sandviken 1 | |
1069 | 1896 | Sandviken 2 | |
1112 | 1896 | ASJ 1 | |
1160 | 1898 | Geo. Thomas lok | |
1165 | 1899 | Geo. Thomas lok | |
1166 | 1899 | Geo. Thomas lok | |
1173 | 1899 | Geo. Thomas lok |
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.
Læs mereJernbanen.dk forum
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde