Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Vestbanen

af Ove Nygaard, 1/3 2011, 13:16 (4806 dage siden) @ Vigand Rasmussen

Jeg kan også anbefale at man ser videoen, men da jeg var til stede og befandt mig i gangen uden for mødesalen, kunne jeg følge, hvad der foregik der, thi der aftalte man ( dvs. S og DF )hele tiden slagplanen, og jeg er helt sikker på, at Freddie Madsen først skulle kaste grus i Carl Holsts maskineri med forslaget om de ældre og de unge. Så havde man aftalt med S og SF, at de skulle lynhurtigt, inden Thyge Nielsen kunne stave til 'nedlæggelse', koble det på deres forslag, hvorved nedlæggerne var trængt helt ud i ringhjørnet. At Thies Mathiasen, DF, skulle komme med de saglige argumenter for at stemme for banen, var også aftalt, thi så kunne Freddie tage sig af slagsmålet med den anden side af salen. taktikken lykkedes til fulde. jeg har sjældent set Carl Holst så rundbarberet og forvirret.
Jeg har været med i sagen fra dag næsten 1, og vi i Arbejdsgruppen for Bevarelse af Vestbanen havde et tæt og godt samarbejde med politikere fra den rigtige side af salen, hvem vi også hele tiden fodrede med argumenter mod Holst & CO samt mod forvaltningen, der bestemt ikke var objektiv i denne sag.
Det var noget af et slid, men belønningen kom i går.

Hej Vigand Rasmussen.

Ja, så tæt på var jeg ikke, men det var da tydeligt, at der foregik noget "rævekageri" i kulissen. Og din opfattelse af, hvad der er "den rigtige side i salen", vil jeg lade stå for din egen regning. Og ordet "objektivitet", hvem har egentlig ret til denne betegnelse efter din beskrivelse fra "kulisserne"? Nå, banen blev reddet, og "hensigten helliger som bekendt midlet".

Lad os håbe, at banen nu kan leve op til det nye grundlag for fortsat drift. Og at kunderne strømmer til i større antal end de 250.000 på årsbasis.

Til lykke med "sejren", Vigand Rasmussen.:-D

Bedste hilsener

Ove Nygaard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak