Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Ham, der er foran, er bagefter" (Jernbanen i dag)

af Niels-Erik Hansen, 4/10 2016, 20:25 (2813 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det er nogle pragtfulde tegninger, du har fundet frem.

Erling Nederland har gennem tiderne været brugt til at illustrere instrukser, reglementer og andet informationsmateriale om jernbanen. Både internt, bl a DSB Bladet men også eksternt. – Blot ved at Google ’Erling Nederland’ kommer der, som det øverste, flere jernbanerelaterede emner op. Erling Nederland havde en formidabel evne til, på baggrund af få oplysninger, at omsætte det fortalte til en formidabel illustration. – Jeg havde selv fornøjelsen af hans evner sidst i firserne, hvor jeg var med til at udarbejde materiale til og introducere det nuværende datamatbaserede fjernstyringssystem. – Se også hans detaljer i Thomas’s tegninger.

I et af møderne jeg havde med ham, fortalte han, at han i boligen havde fået indrettet og placeret en togkupé – vist nok en tidligere førsteklasses! – Jeg husker ikke, om han fortalte hvilket litra, kupeen stammede fra.

----

Og så vil jeg slet ikke afvise, at sprogbruget ved lejlighed kan og vil blive brugt i dag!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak