Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Christianshede-Funder - nu med 25 billeder

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/3 2011, 06:08 (4798 dage siden) @ jesper

Virkelig flotte billeder! Der er vel ikke nogen der skulle ligge inde med billede af der hvor de to baner krydser hinanden på broen øst for funder?

Hej Jesper

Du skriver øst for Funder, men mener sikkert vest for Funder:-P

Jeg tror, at du ikke skal google ret længe eller kigge på ret mange jernbanehjemmesider, før end du finder billeder af anlæget. Det er ret gennemfotograferet efter nedlæggelsen.

Vil du se billeder fra dengang anlæget var i drift, skal der ledes noget mere ihærdigt. Men frit efter hukommelsen:

Dancker har i sin bog et herligt billede taget fra fyrbødersiden. Steff har et eller andet sted her på jernbanen.dk/forum uploaded et næsten tilsvarende billede - blot set fra den modsatte retning. Og i et gammelt nummer af Modelbane Nyt er der et meget lille billede fra 1940'erne af broen. Og så har Ove Nygaard i øvrigt skrevet om trafikafviklingen i Funder og Christianshede her på forum.

Jeg har selv besøgt anlæget flere gange. Én af gangene var søndag den 12. august 2007, hvor jeg kørte til Christianshede og løb turen fra Christianshede og nordpå op til anlæget. Nedenfor link til 25 billeder fra løbeturen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

https://picasaweb.google.com/thomas.boberg.nielsen/ChristianshedeFunder12082007?feat=di...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak