relationerne mellem GDS, HFHJ og HHGB
-og i øvrigt ser det i følge kilderne heller ikke ud til at HHGB nogen sinde har vist sig på havnebanen i Gileleje? (vel sagtens fordi der aldrig har været en HHGB slæber vest for Hornbæk?)
Jeg kan ikke huske de nøjagtige ejerforhold på Gilleleje Station, men det har været meget opdelt.
Og hvis det er til nogen hjælp har jeg i de gode privatbanedage (før ulykken hvor HHGB Y-togene tørnede sammen) i 1970'erne og 1980'erne aldrig set er Hillerød-Y-tog på Hornbækbanen. HHGB var jo kommunal. Der var jo også en ganske klar ejerfordeling af Y-togene i Hillerød og GDS' Y-tog kørte næsten altid på GDS. Det samme gjaldt diesellokomotiverne M 8-9, 11 og L 1-2, som dog kørte lidt på 'fremmed' bane når der var brug for det ved reparationer etc, men der var ingen tvivl om af fx M 8 var HFHJ's og L 1 var GDS'.
Havnebanen i Gilleleje var GDS', men via forbindelsessporet til HHGB var i kontakt med GDS, så om end ikke til andet fungerede forbindelsen mellem de to privatbaner som havnespor.