Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Søndagsopgaven - Depotværkstedet

af Aleman, 19/10 2010, 05:11 (4939 dage siden) @ Ulrik

Super flot og spændene ja det dejligt af se Kongen igen :-)
mener jeg har læst et sted af kræfter i Nyborg agter af bruge netop den gamle DSB havn til marina men om det blir til noget må tiden vise
Undre mig entlig lidt over det gamle og forladte DSB godsvogn værksted ligger der endnu når nu der her fundet sådan en kæmpe make over sted i det område
husker jeg var forbi vidst nok engang i 1999 og der holdet flere vogne omkring værkstedet imens den store nedbrydning var i fuld gang ude på havnen

Det er rigtigt, at værkstedet i Nyborg fortsatte virksomheden et-to år efter åbningen af den faste forbindelse. Banedanmark - dengang Chikanestyrelsen - opsatte endda flotte, nye lysarmaturer over hele området og indhegnede det for store summer. Men værkstedet lukkede altså alligevel.
I 2007 tog jeg vedhæftede billeder - ren trøstesløshed.
[image]
Enkelte spor lå stadig på arealet mellem bygningerne. Så vidt jeg ved, er bygningerne fredede, derfor er de ikke revet ned. Nyborg Kommune har i øvrigt kontorer i den ene bygning. Men DSB er væk, trods skiltene.
[image]
Så hvis nogle mangler billeder af epoke IV-skilte, er det nu, man skal slå til. Jeg var forbi værkstedet for nyligt, og der ser stadig lige sådan ud.:-(
[image]
Venlig hilsen,
Aleman


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak