Lille Syd anno 2021 (Generelt)

af ThomasLarsen, fredag 12. april, 2019, 11:53 (74 dage siden)

Ifølge de seneste oplysninger fra Køge kommune, vil Lille Syd fra medio 2021 bestå af 2 linjer.
Timedrift mellem Næstved-Køge Nord-Østerport, og timedrift Næstved-Køge-Roskilde.
Fra 2024 vil Lille syd fremover køre til Nivå i 30 min drift via Køge Nord.

Til det har jeg et par spørgsmål som i måske kan besvare.

1: Hvorfor starter man ikke op med 30 min, på Østerport linjen, fra start af.
Er det fordi at man dropper stationssikringsanlægget ved Køge N, Og dermed kun kan få plads til et tog i timen.
Eller kan man bare ikke få flere tog igennem med et sådanne anlæg.

2: Hvad skal der ske med Østbanen, og deres trafik mellem Køge og Roskilde frem til 2024.
Skal de stadigvæk køre med 30 drift, og så der dermed er 3 tog i timen på strækningen.
Eller må de så nøjes med et tog timen.

Og med hvilket matriel skal DSB køre til Roskilde med.
De nuværende toge skal mig bekendt overtages af Arriva fra 2021.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
Svenska-lok
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen