Lille Syd anno 2021 (Generelt)

af andersj, Nordjylland, fredag 12. april, 2019, 16:19 (6 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg går ud fra at der er her du har læst det: https://sn.dk/Koege/Herfoelge-faar-sit-koebenhavnertog-i-2021/artikel/830789

Umiddelbart lyder det som om der er nogle i kommunen (eller journalisten) der har misforstået noget. Hele strækningen har jo ETCS i 2021 og DSB vil køre med Vectron og dobbeltdækkervogne Næstved-Køge og videre mod København / Nivå og Regionstog skal køre til Roskilde. Hvis DSB skal køre til Roskilde så skal det enten være fordi man har opgivet at overdrage trafikkøberansvaret til Region Sjælland (men så ville vi have hørt om det) eller at Region Sjælland køber trafikken hos DSB istedet for deres egen operatør (urealistisk).

Uden stationssikringsanlæg i Køge Nord kan man ikke fjernstyre sporskifterne, så det har ikke betydning for om man kan køre en eller to gange i timen.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001
Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001
Pris 300,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen