Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Godsvogne litra HA - fra det gamle arkiv

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/4 2011, 06:59 (4775 dage siden)

Publikationen "Meddelelser fra Generaldirektoratet" er noget af en blandet landhandel. Eller som Ove Nygaard i en mail uden for Forum beskrev det: "Datidens intranet".

De fleste meddelelser er "uinteressante", idet de blot informerer om, at der er udsendt rettelsesblade til den og den ordreserie m.v.

Men en gang i mellem dukker der en meddelelse op, der kun omhandler en enkelt station eller et enkelt litra rullende materiel eller en enkelt privatbane.

Sådanne meddelelser "tager jeg med" - også selv om det måske er et emne, som ikke er min "spidskompetance" eller mit interesseområde. Jeg er så naiv at tro, at andre måske kan have interesse i "det fundne emne".

Så det er på den baggrund, at jeg uploader nedenstående.

Men jeg kunne faktisk godt tænke mig lidt respons fra den del af Forums deltagere, der har godsvogne som interesseområde: Kan den uploadede oplysning "overhovedet bruges til noget"? Eller er der bare tale om kendt stof, som ikke bidrager med noget nyt?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Meddelelser fra Generaldirektoratet, M. 177. 01.06.1946. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak