Præsentationer fra "Trafikdage" konference (Generelt)
Planen er at de førerløse S-tog til Roskilde skal køres med åbne perronkanter.
Der skal være et ODS (Object detection system) på stationerne.Jeg vil da håbe at man revurderer denne tanke.
De første år kørte metroen med ODS system, hvilket gav anledning til rigtig mange alarmer hver dag, på grund af fugle, affald og vejrlig, der slog alarm. Vi snakker rigtig mange alarmer.
Netop på grund af de mange driftsstop og forsinkelser satte man perrondøre op for nogle år siden. Dette har forbedret rettidigheden en hel del.
Det ligger desværre i offentlige virksomheders natur at bagå de samme fejl igen og igen, og ikke se til erfaringer med de systemer man har i tankerne. DSB/BDK vil måske hælde til at sådanne erfaringer ikke findes i deres "osteklokke". Så kan man jo prøve noget nyt som sikkert kommer til at virke med hjælp fra en stabel konsulentraporter og ekstrabevillinger.