Avatar

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban (Generelt)

af Ove Nygaard @, tirsdag 10. september, 2019, 10:05 (7 dage siden) @ Jens Hansen

Det lyder jo positivt;

https://www.trm.dk/nyheder/2019/pres-paa-svenskerne-for-at-sikre-bedre-punktlighed-paa-...

men det giver anledning til nogle afklaringer, f.eks. skal den aftale med Svenskerne, som ministeriet selv har gennemført om at adskille trafikken, så stoppes? Og er S-tog til Helsingør så død?

men kan måske mene at ministeren lige har sat sig imellem en del stole!

JH

Hej, et lille "indspark" i debatten.
"Aftalen med svenskerne" stammer vel fra den periode, hvor DSB var en væsentlig rådgiver for transportministeriet, bl. a. fordi virksomheden endnu havde en række af "de gamle jernbanefolk" (på godt og ondt), som havde en vis praktisk erfaring med jernbanedrift fra hverdagen. "TDC-æraen", hvor man så "banegenier" overalt og ønskede at ekspandere i udlandet, hvor man satte nye folk ind på ledende poster, har afdækket visse svagheder i den politik, og nu prøver man så tilsyneladende at finde tilbage til stabiliteten igen. Her ser vi måske i høj grad eksemplet på det, som "en god ven" sagde til mig: "Problemet med den kollektive trafik er, at embedsmænd har udviklet sig til at være politikere i deres job, og politikerne omvendt til at være embedsmænd, der vil ned i alle detaljer"! Det gælder sikkert også på andre politikområder.;-) Og så har jeg (bevidst) ikke nævnt adskillelsen mellem DSB og Banedanmark, men det er en helt anden historie!:-(

Bedste hilsener i den bedste mening,

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1961
Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen