Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pres på svenskerne for at sikre bedre punktlighed på kystban (Generelt)

af kme, 10/9 2019, 11:59 (1690 dage siden) @ Frank Poulsen

Præcis. Og bedre materiel. Alt for ofte fejl på radio eller intern samtaleanlæg eller dørene.

Bedre vedligehold og bemandet reservestamme som kører rettidigt fra KH og lader den ankomne blive ny reservestamme når den kommer. Men ja det koster alle de dage der ikke er forsinkelser at den bare holder.

Men det bliver vel bedre når Kystbanen slipper for Sverige og de ikke ret pålidelige litra ET. DSB har vel for p*** ikke tænkt sig at opretholde ET en bare een strækning, men at indsætte Vectron + DD på Kystbanen som en hver anden sjællandsk regionalstrækning. Så kan den bemandede back-up jo dække Kystbanen, Holbæk, Ringsted/Næstved/Slagelse og Nykøbing F. Det er noget mere rationelt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak