Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Køreplan metro (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 25/9 2019, 14:11 (1676 dage siden) @ mpp

Ah, det giver god mening. Jeg tjekkede rejseplanen og det er ret klart at se at togene vil blive sat ind og taget ud på hovedbanen. Jeg tænker at når M4 begynder at køre vil nogle af togene skifte mellem M3 og M4 så der kan være det rigtige antal tog i metroen på alle tidspunkter? Jeg tænker at det immervæk skal gå hurtigt med at få tog kørt væk når togene kører hvert 3. minut inden M4 åbner.

M4, vil køre mellem Orientkaj og København H. Når toget er tømt på KH, vil det køre til OBV (Otto Bussesvej) som er en personaleperron ved CMC, og vende og køre tilbage. Ind og udfletning klares af køreplanen. Jeg har lige i kontrolrummet set det ske på en lidt anden måde, nemlig et tog der skulle ind på spor 2 (inderste ring) og køre med urets retning. Det forgik helt automatisk efter trafikleder frigav toget ved OBV.


Betyder det med køreplanen så i øvrigt også at Rejseplanens køreplan rent faktisk er den togene kører efter? Så siger den at toget kommer klokken 1605 så gør det det rent faktisk også (første tog på Marmorkirken på søndag så vidt jeg kunne se)?

Jeg skal lige snakke med ham der kender til rejseplanen hos os, men sjovt nok er han ret optaget af alt andet lige nu.. :-)

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak