S-togsudfordring: Hurtigst rundt på alle s-togstationerne? (Jernbanen i dag)

af Matthias, søndag 06. oktober, 2019, 16:44 (391 dage siden) @ T.Randrup
redigeret af Matthias, søndag 06. oktober, 2019, 17:11

Jeg har lige gennemført udfordringen i tiden 5 timer 56 og 33 sekunder.
Ruten jeg valgte:
Bemærk det er weekend køreplan så ingen eksprestog der springer stationer over. Klar fordel!!!
Køge - Hellerup
Hellerup - Klampenborg (øresundstog)
Klampenborg - Hellerup
Hellerup - Hillerød
Hillerød - Birkerød
Birkerød - Farum (500S)
Farum - Ryparken
Ryparken - Vigerslev Allé
Vigerslev Allé - Danshøj
Danshøj - Valby
Valby - Høje Taastrup (InterCity)
Høje Taastrup - Carlsberg
Carlsberg - Ølstykke
Ølstykke - Frederikssund (togbus)

Der er klart mulighed for forbedringer:
- Specielt togbussen skal væk.
- Byggeri ved Lyngby st. Gav et ekstra skift.
- Personale mangel gjorde at line C kørte med færre tog.

Under optimale forhold tror jeg ikke 40 minutter hurtigere er umuligt

Jeg tror tilgengæld det var en fordel at køre i weekenden fordi man så slipper for at skifte mellem A og E på Køge banen.
Hvad jeg gjorde mellem Danshøj - Carlsberg var lidt et sats og improviseret fordi jeg missede et B tog mod Høje Taastrup.

Jeg har taget videoer af det hele så jeg smider en film på YouTube senere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen