Hver tredje sporspærring bliver ikke brugt (Generelt)

af Jonas1983, søndag 27. oktober, 2019, 23:33 (17 dage siden)

Ifølge sn.dk bliver hver tredje bestilte sporspærring slet ikke brugt.

https://sn.dk/Sjaelland/Rekordmange-sporarbejder-Men-hver-tredje-bliver-slet-ikke-brugt...

Som udenforstående virker det som et meget stort antal. Men Banedanmarks mål er iflg. sn.dk at udnytte 75 pct., dvs at man åbenbart stadig er nødt til at acceptere at hver fjerde sporspærring vil være forgæves.

Der har tidligere været debat om sporspærringer og togbusser her i forum, og om disse totalspærringers måske negative indvirkning på jernbanens attraktivitet.

Er det for meget at forlange, at der rent faktisk arbejdes på sporet, når man nu har bestemt sig for at stoppe togdriften og genne passagererne over i busser?

Når man er nødsaget til at totalspærre fx en motorvej, bliver der gået til stålet, så man generer bilisterne kortest muligt. Et billede af en lukket og tom motorvej uden vejarbejdere og med henstillede maskiner ville ret hurtigt komme i toppen af jp.dk, tror jeg.

Så er sandheden, at det finder sted på jernbanen, fordi det kan finde sted på jernbanen uden at nogen efterhånden løfter et øjenbryn...?:-(

Mvh Jonas, Valby
Jernbaneentusiast og togpassager til husbehov


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen